რუსული ენის წრის რეფლექსია
მოგახსენებთ,რომ 2017-2018 წლის დასაწყისში ჩამოვაყალიბე
და შევქმენი რუსული ენის წრე სახელწოდებით-Весёлый русский...
მისი მიზანი იყო მეტი დაინტერესება და ჩართულობა გამომეწვია მოსწავლეებში რუსული ენის მიმართ.ამემაღლებინა
მათი ცოდნა ისეთ თემებზე და საკითხებზე,რომლებსაც არ სწავლობენ სასწავლო სახელმძღვენელოებში.ამისათვის
გამოვიყენე სახალისო სავარჯიშოები,გამოცანები,ანდაზები,იგავ-არაკები და საინტერესო
და სახალისოდ საყურებელი ვიდეოები.ვცდილობდი თითქმის ყოველ გაკვეთილზე პროექტორის საშუალებით
მეჩვენებინა მათთვის ეს მასალა და მომეხდინა საჩვენებელი მასალის პრეზენტაცია.აგრეთვე
ჩემი მიზანი იყო მოსწავლეებში მომეხდინა ლინგვისტური და კომუნიკაციური უნარების განვითარება.ამ მიზნის
მიღწევისთვის შევიმუშავე წინასწარი გეგმა:
I სემესტრი
ოქტომბერი-საკომუნიკაციო სავარჯიშოები
ნოემბერი-გამოცანები,ანდაზები,იგავები
დეკემბერი-ზღაპრები,ხალხური ტრადიციები(მაგ.ახალი წელი)...
II სემესტრი
იანვარი-თემატური დიალოგები;
თებერვალი-თბილისის ისტორია;
მარტი-პუშკინის საქართველოში მოგზაურობა-ფილმი „Спаси
Пушкина’’...
აპრილი-კრილოვი და სულხან-საბა;
მაისი-გრიბოედოვი და ჭავჭავაძე;
ივნისი-შემაჯამებელი შეხვედრები და თემატური საუბრები.
აგრეთვე ამ გეგმის შესრულებისას მოსწავლეებში მოხდებოდა
სწორი გამართული მეტყველებისა და წერის უნარების განვითარება;
ეროვნულ-კულტურული მრავალფეროვნების მიმართ დადებითი
განწყობილების ჩამოყალიბება, გრამატიკული ცოდნის შეძენა და დამატებითი ინფორმაციის
მიღება ცნობილ პიროვნებებზე.
რუსული ენის ჯგუფი ჩამოყალიბდა 6-7 კლასელთა ასეთი შემადგენლობით:
1.მიქელაძე მია
2.ცაგარეიშვილი ნინო
3.მაისურაძე ანნა
4.ბითაძე ანინა
5.ალექსანიანი ლანა
6.აბდალაძე გიორგი
7.ქალდანი თეა
8.გოგატიშვილი თამარი
9.კოხია ელენე
10.სისაური ლუკა
11.კოპალიანი გიორგი
12.კიკაჩეიშვილი დაჩი
მოსწავლეთა დასწრების ფურცელი.
მოსწავლე
#
|
ოქტომბერი
2,9,16,23,30
|
ნოემბერი
6,13,20,27
|
დეკემბერი
4,11,18,25
|
1.მიქელაძე მია
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,+
|
2.ცაგარეიშვილი
ნინო
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,+
|
3.მაისურაძე ანნა
|
+,+,-,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,+
|
4.ბითაძე ანინა
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,-,+,+,+
|
5.ალექსანიანი
ლანა
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,+
|
6.აბდალაძე
გიორგი
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,-
|
7.ქალდანი თეა
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,+
|
8.გოგატიშვილი
თამარი
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,+
|
9.კოხია ელენე
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,+
|
10.სისაური ლუკა
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,+
|
11.კოპალიანი
გიორგი
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,+
|
12.კიკაჩეიშვილი
დაჩი
|
+,+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+,+,+
|
II სემესტრი
მოსწავლე
#
|
იანვარი
15,22,29
|
თებერვალი
5,12,19,26
|
მარტი
5,19,26
|
აპრილი
2,16,23,30
|
მაისი
7,14,21,28
|
ივნისი
4,11
|
1.მიქელაძე მია
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+
|
2.ცაგარეიშვილი
ნინო
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+
|
3.მაისურაძე ანნა
|
+,+,+
|
+,-,+,+
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+
|
4.ბითაძე ანინა
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,+
|
+,-,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+
|
5.ალექსანიანი
ლანა
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+
|
6.აბდალაძე
გიორგი
|
+,+,+
|
+,+,+,-
|
+,+,+
|
+,+,+,-
|
+,+,+,+
|
+,+
|
7. .კოხია ელენე
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+
|
8. .სისაური ლუკა
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,+,+
|
++,+,+,+
|
++,+,+,+
|
+,+
|
9.კოპალიანი გიორგი
|
+,+,+
|
+,+,+,+
|
+,-,+
|
++,+,+,+
|
++,+,+,+
|
+,-
|
10.კიკაჩეიშვილი
დაჩი
|
+,+,+
|
+,+,-,+
|
+,+,+
|
++,+,+,+
|
++,+,+,+
|
+,+
|
წრიული
მუშაობა მიმდინარეობდა ყოველ ორშაბათ დღეს კვირაში ერთხელ.ვცდილობდი ბავშვებისთვის მეგობრული
და სასიამოვნო ატმოსფერო შემექმნა.ვიძიებდი ისეთ მასალას,რომელიც მათთვის საინტერესო
წარსადგენი იქნებოდა და გასაგებიც.როგორც გეგმით იყო გაწერილი მივყვებოდი და პროექრორის
საშუალებით ვაჩვენებდი წლის დასაწყისში ხალხურ მულტფილმებს და ზღაპრებს.ვსაუბრობდით
მნიშვნელობაზე.ეს მათთვის ძალიან საინტერესო,სახალისო და მხიარული აღმოჩნდა.შემდეგ
მოსწავლეები გაეცნენ რუსულ ანდაზებს,იგავებს და გამოცანებს.ისინი მთელი ხალისით ჩაერთნენ
და მათთვის დიდი დაინტერესება გამოიწვია ლოგიკურმა გამოცანებმა.აგრეთვე ისინი უსმენდნენ დიალოგებს სხვადასხვა თემატიკაზე
და შემდეგ თავადაც ცდილობდნენ დამოუკიდებლად აეწყოთ და გაეთამაშათ მსგავსი დიალოგები,რომლებიც ხვდებათ მათ ყოველდღიურ
ცხოვრებაში.. მეორე სემესტრში კი გადავედით და შევისწავლეთ თბილისის შექმნის/დაარსების
ისტორია.მოისმინეს ლეგენდა ვახტანგ გორგასალზე ,თბილისის დაარსებაზე და უყურეს რამოდენიმე ისტორიულ რგოლებს.აგრეთვე გაეცნენ
საქართველოს ისტორიულ ტაძრებს და ადგილებს.შემდეგ
კი თავადაც გააკეთეს პრეზენტაცია საქართველოს ღირსშესანიშნაობებზე.
მათ გავაცანი უდიდესი მწერლის ა.პუშკინის ბიოგრაფია და საინტერესო ფაქტები მისი
ხანმოკლე ცხოვრებიდან.გაიგეს რა როლი უკავია მის შემოქმედებას მსოფლიო ლიტერატურაში.შევეხეთ
მის მოგზაურობას საქართველოში და სიამოვნებით უყურეს სახლში ფილმს „Спаси Пушкина’’...რომელიც
მათთვის სახალისო აღმოჩნდა.მათ მოიძიეს დამატებით ინფორმაცია ა.პუშკინზე და გააკეთეს
პრეზენტაცია.ეს მათთვის ძალიან საინტერესო იყო,რადგან ისიანი არ იცნობენ რუს მწერლებს
და მათ შემოქმედებას.პუშკინის დუელმა დიდი გაოცება აღძრა მათში,ამიტომაც მათ მოიძიეს
ინფორმაცია მის მეუღლეზე და მოახდინეს პრეზენტაცია.შემდეგ მოვახდინეთ ყველასათვის ცნობილი
მეიგავეების კრილოვისა და სულხან საბა ორბელიანის შედარება ერთმანეთთან.ვისაუბრეთ იგავ-არაკებზე
და მათ მნიშვნელობაზე ადამიანის ცხოვრებაში.
რამდენად საინტერესოდ გადმოსცემს ავტორი თავის სათქმელს
ცხოველების საშუალებით,იყენებს მათ პერსონაჟებად და მათი საშუალებით ასწავლის მკითხველს
სწორ აზროვნებას და ქცევას,აძლევს სწორ დარიგებას და რჩევას.
ვფიქრობ,
მივაღწიე მთავარ მიზანს - ბავშვებში გამოვიწვიე ინტერესი და ჩართულობა დაგეგმილ აქტივობებთან დაკავშირებით.ისინი შეძლებისდაგვარად
მომყვებოდნენ და მეხმარებოდნენ დაგეგმილი პატარა მიზნების მიღწევაში.ამით როგორც მე,ასევე და მათ
მიიღეს დიდი გამოცდილება და ამავდროულად ცოდნა გარკვეულ საკითხებთან დაკავშირებით.
ისინი უფრო მეტად მიეჩვივნენ რუსულ ენაზე აზროვნებას,მოსმენას და ლაპარაკს. მათ ჩამოუყალიბდათ
ტოლერანტული დამოკიდებულება სხვა ქვეყნის ხალხისა და კულტურის მიმართ.რუსეთი მათთვის
არ არის მხოლოდ ოკუპანტი სახელმწიფო,არამედ დიდი კულტურის მატარებელია,რომელთანაც ჩვენ
ერს დიდი მეგობრობა აკავშირებდა საუკუნეების მანძილზე ინტელიგენციის სახით. წლის განმავლობაში აგრეთვე მათ თანდათანობით განუვითარდათ
საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევები.
და ბოლოს რა მიმაჩნია სუსტ მხარედ ან რას შევცვლიდი
მომავალში?არ მომეწონა რომ მეორე სემესტრში რამოდენიმე ბავშვს მოუწია გადასვლა და წრის
დატოვება.რაც შეეხება მუშაობას, გარკვეული მიზეზების გამო ვერ მოვასწარით გრიბოედოვის
და ჭავჭავაძის საკითხის გავლა.რაც შეეხება ტექნიკურ მხარეს,უნდა აღინიშნოს რომ ამ თაობას
ძალიან მოსწონს და უყვარს კომპიუტერთან შეხება
და მასთან მუშაობა, დავალებების შესრულება მათი გამოყენებით.ამიტომ ძალიან კარგი იქნება
ინტერნეტის შესაძლებლობა რომ გვქონდეს კლასში და ხელი მიგვიწვდებიდეს ყოველთვის.ეს
მათთვის და ჩემთვისაც დიდი ფუფუნება იქნებოდა და გაცილებით უფრო საინტერესო,მრავალფეროვანი
და ხარისხიანი მეცადინეობა გამოგვივიდოდა.
ვგეგმავ მომდევნო წელსაც გავაგრძელო მათთან მუშაობა
და ზაფხულში სახალისო გაკვეთილები დავგეგმო,შევურჩიო საინტერესო თემები და საკითხები.
ხელმძღვანელი-თეა
ქრისტესიაშვილი
11.06.2018 წელი
მოსწავლეთა რეფლექსიები
მიმდინარე
2017-2018 წელს,სსიპ #108 საჯარო სკოლაში შეიქმნა რუსული ენის წრე-მხიარული რუსული.მე
თავიდანვე დამაინტერესა და გავერთიანდი ამ წრეში.ყოველ ორშაბათს,კვირაში ერთხელ გაკვეთილი
გვიტარდებოდა კლასში,სადაც ჩვენ ყველანი ვეცნობოდით საინტერესო სიახლეებს.ვაკეთებდით
დიალოგებს,ვიცნობდით გამოცანებს,ვეცნობოდით ანდაზებს და იგავ-არაკებს.მე განსაკუთრებით
მომეწონა ლოგიკურ გამოცანებზე მუშაობა.აგრეთვე გავიგე ბევრი საინტერესო რამ ა.პუშკინზე,მის
ცხოვრებასა და გარდაცვალებაზე.ჩვენ ვუყურაბდით ვიდეო რგოლებს,რაც სახალისო და საინტერესო
აქტივობა აღმოჩნდა ჩემთვის.მადლობა თეა მასწავლებელს ამ ყველაფრისთვის.იმედია მომავალშიც
გაგრძელდება.
მია
მიქელაძე
წელს მე, ლანა ალექსანიანი გავწევრიანდი და დავდიოდი რუსული ენის წრეზე.გარემო იყო შექმნილი ძალიან მეგობრული
და თბილი.ყველა ბავშვს სიამოვნებდა მასწავლებელთან ერთად მუშაობა და სიახლეების აღმოჩენა.პირადად
დამაინტერესა განსაკუთრებით ცნობილი რუსი მწერლის ა.პუშკინის ცხოვრებამ,რომელზეც აქამდე
არაფერი ვიცოდი.თურმე რუს მწერლებს საქართველოსთან ჰქონიათ შეხება და ხშირად მოგზაურობდნენ
აქ.მოსწონდათ და უყვარდათ ქართველი ხალხი.იმედია მომავალ სასწავლო წელსაც გაგრძელდება
მუშაობა.
ლანა
ალექსანიანი
მე წელს დავდიოდი
რუსული ენის წრეზე,სადაც ძალიან მეგობრული გარემო იყო შექმნილი.ბავშვებს ძალიან კარგი
და თბილი ურთიერთობა გვქონდა ერთმანეთში,ვუსმენდით და ვასრულებდით მასწავლებლის მითითებებს.ვისწალლეთ
ბევრი რამ,რაც აქამდე არ ვიცოდით.ვეზიარეთ უცხო ქვეყნის კულტურას და სხვა თვალით დავინახეთ
რუსეთის კულტურა.ჩემთვის პირადად ძალიან საინტერესო იყო.მადლობა თეა მასწავლებელს ამისთვის.
ელენე კოხია
ჩემი შვილი
#108 საჯარო სკოლაში დადიოდა რუსული ენის წრეზე,რაც მას ძალიან მოსწონდა და სიამოვნებით
ესწრებოდა მუშაობას.გარემო იყო მეგობრული და სასიამოვნო,მეგობრული.ბავშვები ინტერესით
ასრულებდნენ მასწავლებლის მითითებებს.გაიგეს ბევრი საინტერესო და ახალი ინფორმაცია.ჩემს
შვილს მიას განსაკუთრებით მოეწონა თბილისის დაარსების ისტორია და თბილისის ღირსშესანიშნაობების აღმოჩენა.უფრო
მეტად დააფასა საქართველოს ისტორიული მემკვიდრეობა და ისტორიული ძეგლების მნიშვნელობას
ეზიარა.
ალექსანდრა
ცაგარელი
რუსული ენის წრეზე დადიოდა ჩემი შვილი ანნა
მაისურაძე.ძალიან კმაყოფილი ვარ,რადგან ჩემი შვილი დამატებით რჩებოდა მეცადინეობებზე
და იღებდა ახალ ცოდნას სხვადასხვა თემებზე.თვითონაც და მეც ძალიან კმაყოფილები ვართ
ამ გაწეული შრომით.მომალალშიც დარწმუნებული ვარ სიამოვნებით გააგრძელებს მეცადინეობას
მასწავლებელთან ერთად.ეს კი მასწავლებლის და სკოლის დამსახურებაა.
პატივისცემით ნათია მჭედლიშვილი
გამოყენებული მასალა:
Загадки
Загадка — изображение или высказывание,
нуждающееся в разгадке, истолковании.
Ø Букву З я обведу, Цифра эта так хитра,
Ты её переверни,
И начнутся чудеса —
Цифру шесть увидишь ты! :
Ты её переверни,
И начнутся чудеса —
Цифру шесть увидишь ты! :
Ø
День и ночь стучит оно,
Будто бы заведено.
Темп похож на бег коня,
Отгадай-ка, детвора?
Будто бы заведено.
Темп похож на бег коня,
Отгадай-ка, детвора?
Как надела сто рубах,
Захрустела на зубах.
Красна девица
Сидит в темнице,
А коса на улице.
Вчера было, сегодня есть и
завтра будет.
Без ног и без крыльев оно,
Быстро летит, не догонишь его.
Быстро летит, не догонишь его.
Ног нет, а хожу,
Рта нет, а скажу,
Когда спать, когда вставать,
Когда работу начинать.
Рта нет, а скажу,
Когда спать, когда вставать,
Когда работу начинать.
Двенадцать братьев
Друг за другом бродят,
Друг друга не обходят.
Друг за другом бродят,
Друг друга не обходят.
К вечеру умирает, по утру оживает.
Выросло дерево
от земли до неба.
На этом дереве двенадцать сучков.
На каждом сучке по четыре гнезда.
В каждом гнезде по семь яиц.
А седьмое - красное.
На этом дереве двенадцать сучков.
На каждом сучке по четыре гнезда.
В каждом гнезде по семь яиц.
А седьмое - красное.
Сложные загадки
Что в России на первом месте, а во
Франции на втором?
v У отца Мэри есть пять
дочерей: 1. Чача 2. Чече 3. Чичи 4. Чочо.
Вопрос: Как зовут пятую дочь? Думайте быстро.
Вопрос: Как зовут пятую дочь? Думайте быстро.
v Что имеет голову, но не
имеет мозгов?
v Без рук, без ног,
А ворота отворяет.
А ворота отворяет.
v Шли два отца и два сына, нашли три апельсина. Стали
делить — всем по одному досталось. Как это могло быть?
v Без работы висит, при работе стоит, после работы —
мокрый.
v Что поднять с
земли легко, но трудно кинуть далеко?
v Каких камней в море нет?
v Чем заканчиваются день и ночь?
Что такое басня?


Помните
ли вы строки: «Когда в товарищах согласья нет, на лад их дело не пойдет, и
выйдет из него не дело, только мука…» Начинается так одна из басен самого
знаменитого баснописца России Ивана Андреевича Крылова. И рассказывается в ней
о том, как абсолютно разные животные пытались сделать одно дело, при этом даже
не пытаясь договориться. А что такое басня? Ответ на этот вопрос знает,
пожалуй, каждый школьник начальных классов. Вспомним его и мы с вами.
Басней называется стихотворное или прозаическое литературное произведение, которое носит поучительный сатирический характер. Причем действующими лицами в баснях чаще всего выступают не люди, а животные. И свойственны этим животным вполне человеческие качества: лисе - хитрость, сове - мудрость, ракам - упрямство, а обезьяне - глупость. Появились басни еще в Древнем мире – в 6-5 веках до нашей эры. Вспомним хотя бы басни знаменитого древнегреческого философа Эзопа. И с самого начала своего существования басни учили людей. Чему учат басни? Басни и их польза О том, что высмеивают басни, можно говорить очень долго. В первую очередь, басни высмеивают людские пороки: ложь, безнравственность, лень, глупость, хвастовство, невежество. В героях басен каждый человек находит животного, похожего на себя. Ситуации, описываемые авторами в баснях, всегда очень жизненны, и потому любой человек способен перенести их на свою собственную жизнь, а значит, найти у себя один из пороков и исправить его. Кроме этого, за счет сатирических, иронических ноток басни читатель не только учится понимать свои пороки и исправлять их, но и смеяться над самим собой. Такое чувство юмора, безусловно, крайне полезно для психологического здоровья человека. Одна еврейская пословица гласит: «Умеющие смеяться над собой блаженны, ибо источник их услады не иссякнет до конца дней их». Мораль сей басни такова: читайте басни, смейтесь над собой и становитесь мудрее, человечнее, дальновиднее. И пусть ваш воз всегда достигает цели назначения. Удачи!
Басней называется стихотворное или прозаическое литературное произведение, которое носит поучительный сатирический характер. Причем действующими лицами в баснях чаще всего выступают не люди, а животные. И свойственны этим животным вполне человеческие качества: лисе - хитрость, сове - мудрость, ракам - упрямство, а обезьяне - глупость. Появились басни еще в Древнем мире – в 6-5 веках до нашей эры. Вспомним хотя бы басни знаменитого древнегреческого философа Эзопа. И с самого начала своего существования басни учили людей. Чему учат басни? Басни и их польза О том, что высмеивают басни, можно говорить очень долго. В первую очередь, басни высмеивают людские пороки: ложь, безнравственность, лень, глупость, хвастовство, невежество. В героях басен каждый человек находит животного, похожего на себя. Ситуации, описываемые авторами в баснях, всегда очень жизненны, и потому любой человек способен перенести их на свою собственную жизнь, а значит, найти у себя один из пороков и исправить его. Кроме этого, за счет сатирических, иронических ноток басни читатель не только учится понимать свои пороки и исправлять их, но и смеяться над самим собой. Такое чувство юмора, безусловно, крайне полезно для психологического здоровья человека. Одна еврейская пословица гласит: «Умеющие смеяться над собой блаженны, ибо источник их услады не иссякнет до конца дней их». Мораль сей басни такова: читайте басни, смейтесь над собой и становитесь мудрее, человечнее, дальновиднее. И пусть ваш воз всегда достигает цели назначения. Удачи!
Басня Стрекоза и муравей читать
Попрыгунья
Стрекоза
Лето красное пропела,
Оглянуться
не успела,
Как зима катит в глаза.
Помертвело чисто поле,
Нет уж дней тех светлых боле,
Как под каждым ей листком
Был готов и стол и дом.
Лето красное пропела,

Как зима катит в глаза.
Помертвело чисто поле,
Нет уж дней тех светлых боле,
Как под каждым ей листком
Был готов и стол и дом.
Все прошло:
с зимой холодной
Нужда, голод настает,
Стрекоза уж не поет,
И кому же в ум пойдет
На желудок петь голодный!
Злой тоской удручена,
К Муравью ползет она:
Не оставь меня, кум милый!
Дай ты мне собраться с силой
И до вешних только дней
Прокорми и обогрей!
Нужда, голод настает,
Стрекоза уж не поет,
И кому же в ум пойдет
На желудок петь голодный!
Злой тоской удручена,
К Муравью ползет она:
Не оставь меня, кум милый!
Дай ты мне собраться с силой
И до вешних только дней
Прокорми и обогрей!
Кумушка, мне
странно это:
Да работала ль ты в лето?
Говорит ей Муравей.
Да работала ль ты в лето?
Говорит ей Муравей.
До того ль,
голубчик, было?
В мягких муравах у нас -
Песни, резвость всякий час,
Так, что голову вскружило.
В мягких муравах у нас -
Песни, резвость всякий час,
Так, что голову вскружило.
А, так ты...
Я без души
лето целое все пела.
Ты все пела?
Это дело:
Так поди же, попляши!
Так поди же, попляши!
Мораль басни Стрекоза и муравей
Ты все пела?
Это дело:
Так поди же, попляши
Так поди же, попляши
Басня Стрекоза и муравей - анализ
Крылов
позаимствовал идею басни о стрекозе и муравье у баснописца Лафонтена, который в
свою очередь подсмотрел сюжет у не менее известного древнегреческого писателя
Эзопа. Муравей символизирует трудолюбие и не удивительно, ведь этот род
славится своей работоспособностью, в любое время года они усердно трудятся.
Стрекоза же напротив, ассоциируется с легкомыслием. Мораль басни проста: не
хочешь зимой мерзнуть и голодать – работай летом.
Басня Стрекоза и муравей - крылатые выражения
·
Попрыгунья Стрекоза лето
красное пропела...
Скороговорки
ü
Один Клим клин колотил, колотил и выколотил.
Один Клим клин колотил, колотил и выколотил.
ü
У Кондрата куртка коротковата.
У Кондрата куртка коротковата.
ü
На рынке Кирилл крынку и кружку купил
На рынке Кирилл крынку и кружку купил
ü От топота копыт пыль по полю летит.
ü
Четыре чёрненьких
Чумазеньких чертёнка
Чертили чёрными
Чернилами чертёж
Чрезвычайно чётко.
Четыре чёрненьких
Чумазеньких чертёнка
Чертили чёрными
Чернилами чертёж
Чрезвычайно чётко.
ü
Карл у Клары украл кораллы,
А Клара у Карла украла кларнет.
Если бы Карл не крал у Клары кораллы,
То Клара не крала б у Карла кларнет.
Карл у Клары украл кораллы,
А Клара у Карла украла кларнет.
Если бы Карл не крал у Клары кораллы,
То Клара не крала б у Карла кларнет.
Ехал Грека через реку.
Видит Грека в реке рак.
Сунул в реку руку Грека.
Рак за руку Грека — цап
https://www.youtube.com/watch?v=fn47aei2U6U
No comments:
Post a Comment